Mitt nya projekt

 
 
Vilken tur att vädret är lite sämre nu så man kan börja ägna sig åt inomhusaktiviteter :-)
Denna vita vägg i hallen har sedan jag såg den varit tänkt för något slags släktträd. Har nämligen släktforskat ganska länge nu och det vore kul att kunna ha en del av resultatet på väggen. I gamla huset hade vi en tavla som jag gjort men den är nu för liten och gick inte att bygga ut mer.
 
 
Mycket funderingar på vad och hur jag ska göra....har tittat runt på färdiga antavlor och lösningar som andra har provat. Men nu har vi bestämt oss för en egen lösning. Som bakgrund är tänkt att vi ska ha en svart siluett av ett träd, återstår att se om det blir en färdigköpt väggdekoration eller om jag ska måla det själv. Sen tänkte vi tillverka små löv att fylla trädet med, ett för varje person i släktträdet.
 
 
Så idag har vi testat och testat oss fram...letat ett löv som är fint och som fungerar till den text som ska vara i. Redigerat i bildbehandlingsprogram för att få rätt färg och storlek. Fixat med texten för att den ska bli tydlig och läsbar men ändå få plats. Har nu kommit så långt att jag har nio test-löv färdiga och fyllda med mina och Glenns far- och morföräldrar. Så nu är tanken att jag ska bygga vidare uppåt med en massa löv till en hel trädkrona med släktingar bakåt. 
 
Så just nu ser arbetet inte så mycket ut, men jag är väldigt nöjd med grunden och hoppas det kommer att funka, och att 337 löv till får plats på väggen... Så nu är det bara att fortsätta jobba med att tillverka löv. Tänkte bygga upp hela trädkronan på prov innan vi fixar till väggen och trädet som ska vara som bakgrund, för det är så svårt att veta innan hur stort det blir. Det blir nog ett stort projekt att få ihop allt så uppdateringar kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0